قدس آنلاین یزد : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مسئولان قوه قضائیه و تمامی فعالان و مسئولان این بخش مهم در جامعه اسلامی باید همواره به دنبال پیدا کردن راهکار حل معضلات باشند.

حل معضلات اجتماعی ، سرلوحه امور مسئولان قوه قضائیه باشد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار شورای قضایی استان یزد و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود : مسئولان تشکیلات قضاییه باید با توکل بر خدا و نیات خالص و شجاعت وارد میدان عمل برای خدمت به مردم شوند.

وی با اشاره به اینکه کار در بخش‌های مختلف قوه قضائیه از صدر تا ذیل سخت است، تصریح کرد: هر قلمی که روی کاغذ می‌آید باید دقت شود که فقط برای خدا و برای رضای او صورت گیرد.

امام جمعه یزد گفت: مسئولان قضائیه باید همواره در صدور احکام و رای خود فقط خدا را ناظر بدانند و با قدرت و دقت وظایف قانونی خود را در تحقق عدالت بکار گیرند هرچند این عمل سخت است.

ناصری افزود: حساب و کتاب‌ها در درگاه الهی بسیار دقیق است و همه اعمال ما مورد بررسی حضرت حق قرار می‌گیرد لذا باید همواره بر محور حق و عدل اقدام انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تاکید کرد: همه اموری که در دست ماست در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و موقعیت و مقام‌ها، دین، انقلاب اسلامی، ولایت یک امانت محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت : باید بکوشیم وظایف خود را به درستی هم قانونی و هم شرعی و کامل انجام دهیم که قطعا نزد خدا خدمت به مردم و نظام دارای پاداش دنیوی و اخروی بسیار بالایی است.

امام جمعه یزد گفت: از کارهای مهمی که توسط قوه قضائیه و دادگستری‌ها صورت می‌گیرد بر اساس مراجعات مردم همان آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات است که مسئله مهمی است همین ارتباطات با اقشار مختلف مردم و مسائلی که مطرح می‌شود خود زمینه‌ای اساسی برای بررسی مشکلات و پیدا کردن راهکار مناسب است.

ناصری تصریح کرد: مسئولان قوه قضائیه و تمامی فعالان و مسئولان این بخش مهم در جامعه اسلامی باید همواره به دنبال پیدا کردن راهکار حل معضلات باشند و بدون شک اهمیت قوه قضائیه و نقش آن در عرصه‌های مختلف و پیشگیری از جرائم بر کسی پوشیده  نیست به همین خاطر بارها حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این قوه را مورد محبت خود قرار داده‌اند.

وی افزود: بدون شک اگر قوه قضائیه و دستگاه‌های مرتبط آن از صدر تا ذیل امور را با دقت انجام دهند خیلی از مسائل و مشکلات در جامعه برطرف می‌شود.

امام جمعه یزد همچنین یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و شهید بهشتی و یارانش را گرامی داشت و بر ترویج فرهنگ شهادت در بین نسل جوان تاکید کرد.

ناصری همچنین از تلاش‌های دادگستری و مسئولان آن در سطح استان یزد بخاطر پیگیری وظایف خطیر محوله در طول سال قدردانی کرد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.